مراحل سه گانه بکهند

اجراء ضربهٔ بک‌هند به‌علت استفاده از چرخش مچ دست که حول ساعد انجام مى‌شود و همچین حرکت کمتر بدن (به‌علت عدم نیاز به چرخش کمر)، آسان‌تر از ضربهٔ فورهند است (شکل زیر).

  آبکهند

      

  مرحلهٔ قبل از ضربه:

در این حالت ، در فاصله‌ای کمتر از یک دست از میز و تقریباً در قسمت وسط سمت چپ آن به‌صورتی بایستید که پاها به اندازه یا کمی بیش از عرضِ شانه باز شود و به موازات یکدیگر قرار گیرد. اگر تمرین صرفاً در قطر بک‌هند انجام شود ، برخی از کارشناسان توصیه نموده‌اند که پای چپ کمی جلوتر از پای راست قرار گیرد و بدن در مقابل مسیر ضربه و حرکت توپ واقع شود (شکل زیر)

آبکهند1

در این حالت که بدن از ناحیهٔ زانو زاویه دارد بالاتنه را کمی به جلو خم کنید و وزن را روی هر دو پا متمرکز کنید (البته سنگینی بیشتر روی پاشنهٔ پاها قرار گیرد) با این وضعیت ، راکت را طوری در محوطهٔ شکم قرار دهید که زاویهٔ آرنج تقریباً ۹۰ درجه باشد ، زیر بغل کمی زاویه داشته باشد ، ساعد به موازات سطح میز قرار گیرد و زاویهٔ راکت تقریباً به حالت عمود واقع شود. (شکل زیر)

آبکهند2

      مرحلهٔ هنگام ضربه:

در این مرحله، همزمان با انتقالِ وزن از پاشنه‌ها به پنجه‌ها، راکت را به‌طرف جلو، بالا و راست حرکت دهید. در این حرکت، مچ دست حول ساعد و ساعد حول محور بازو چرخش مى‌کند. وقتى توپ به حداکثر جهش خود رسید راکت را به نقطهٔ تقریباً ۳ توپ بزنید، البته به‌دلیل اینکه در بک‌هند از مچ در ضربه زدن استفاده مى‌کنید، مى‌توانید زمان ضربه را کمى قبل از اوج هم انتخاب کنید، در این صورت زاویهٔ راکت کمى بسته مى‌شود (شکل زیر)

آبکهند3

     مرحلهٔ بعد از ضربه:

مرحلهٔ بعد از ضربه: در این مرحله، حرکت دست را به سمت جلو و راست ادامه دهید. راکت از نظر ارتفاع در حد صورت قرار مى‌گیرد و سر راکت به‌طرف بالا مى‌باشد. باید سعى شود زاویهٔ آرنج بعد از ضربه خیلى باز نشود و حتى‌المقدور از چرخش ساعد حول محور بازو استفاده شود (شکل زیر).

آبکهند4

اگر بخواهید ضربهٔ بک‌هند کنترلى (به‌صورت رفت و برگشت منظم) بزنید لازم است در قسمت وسط سمت چپ میز بایستید و پاها را در یک خط قرار دهید، اما اگر بخواهید ضربهٔ بک‌هند قوى مثل حمله‌ٔ بک‌هند بزنید به‌علت نیاز به سطح اتکا و تعادل بیشتر باید پاها را عقب ـ جلو بگذارید، یعنى پاى راست جلوتر از پاى چپ قرار گیرد (شکل زیر).

آبکهند6 آبکهند5

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.